
REGULAMIN
Sklepu Internetowego Nowy Format Historii prowadzonego przez Fundację im. Janusza Kurtyki
- 1 Definicje
- Niniejszy Regulamin określa zasady funkcjonowania Sklepu internetowego, prowadzonego pod adresem https://nowyformathistorii.pl,
- Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o:
- Regulaminie – należy przez to rozumieć niniejszy Regulamin,
- Sprzedawcy – należy przez to rozumieć Fundację im. Janusza Kurtyki z siedzibą w Krakowie, Wysłouchów 4/20, 03-611Kraków, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000598727, NIP 6793121982, REGON 363647335,
- Sklepie – należy przez to rozumieć sklep internetowy Sprzedawcy, prowadzony pod adresem https://nowyformathistorii.pl,
- Kupującym – należy przez to rozumieć każdy podmiot dokonujący zakupów w Sklepie,
- Konsumencie – należy przez to rozumieć konsumenta w znaczeniu określonym treścią art. 221Kodeksu cywilnego, tj. osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
- Koncie – należy przez to rozumieć uregulowaną odrębnym regulaminem nieodpłatną funkcję Sklepu (usługa świadczona drogą elektroniczną), dzięki której Kupujący może założyć
w Sklepie swoje indywidualne konto - Dniach roboczych – należy przez to rozumieć dni od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo uznanych za wolne od pracy,
- Przedsiębiorcy uprzywilejowanym – należy przez to rozumieć osobę fizyczną zawierającą ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego
- Kupującym uprzywilejowanym – należy przez to rozumieć Konsumenta lub Przedsiębiorcę uprzywilejowanego.
- 2 Kontakt ze Sprzedawcą
W zależności od charakteru konkretnej sprawy do kontaktu ze Sprzedawcą przewidziane są następujące formy komunikacji:
- Adres pocztowy: Rakowiecka 37, 02-521 Warszawa
- Adres poczty elektronicznej:sklep@fundacjakurtyki.pl
- Numer telefonu:+48 727 704 853
- 3 Wymagania techniczne
- Dla możliwości prawidłowego korzystania z oferty Sklepu konieczne jest spełnienie łącznie następujących warunków:
- posiadanie urządzenia elektronicznego z dostępem do sieci internet,
- korzystanie z przeglądarki internetowej obsługującej JavaScript oraz pliki cookies
- Dla złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto e-mail.
- 4 Zakupy w Sklepie
- Ceny towarów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za towar.
- Na całkowitą cenę zamówienia składają się: wskazana w Sklepie cena za towar oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.
- Celem dokonania zakupu należy wybrany towar dodać do koszyka w Sklepie.
- Kupujący wybiera sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie spośród dostępnych w Sklepie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
- Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
- Złożenie zamówienia jest równoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
- W przypadku Kupującego uprzywilejowanego Sprzedawca przekazuje potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia towaru.
- Kupujący może zarejestrować się w Sklepie, tj. założyć w nim Konto, lub dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu.
- 5 Płatności
- Za złożone zamówienie można zapłacić, w zależności od wyboru Kupującego:
- zwykłym przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy,
- za pośrednictwem platformy płatniczej,
- za pobraniem, tj. kartą lub gotówką w momencie dostarczenia towaru do Kupującego,
- kartą lub gotówką w momencie odbioru osobistego towaru pod adresem wskazanym w § 2 niniejszego Regulaminu.
- W przypadku wybrania przez Kupującego metody płatności, o której mowa w ust. 1 pkt. 1 i 2, za zamówienie należy zapłacić w terminie 3 Dni roboczych od złożenia zamówienia.
- W przypadku niektórych metod płatności, ze względu na ich specyfikę, opłacenie zamówienia jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
- Kupujący dokonując zakupów w Sklepie akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę. Udzieloną w ten sposób zgodę kupujący może w każdej chwili wycofać.
- 6 Realizacja zamówienia
- Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad.
- Termin realizacji zamówienia jest każdorazowo wskazywany w Sklepie podczas składania zamówienia.
- W przypadku, gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po jego opłaceniu.
- W sytuacji, gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił towary o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla towaru o najdłuższym terminie realizacji.
- Dostawa zamówionych produktów możliwa jest na terenie następujących państw::
- Polska
- Austria
- Belgia
- Bułgaria
- Chorwacja
- Cypr
- Czechy
- Dania
- Estonia
- Finlandia
- Francja
- Grecja
- Hiszpania
- Holandia
- Irlandia
- Litwa
- Luksemburg
- Łotwa
- Malta
- Niemcy
- Portugalia
- Rumunia
- Słowacja
- Słowenia
- Stany Zjednoczone
- Szwecja
- Węgry
- Wielka Brytania
- Włochy
- W zależności od wyboru Kupującego, zamówione w Sklepie produkty są dostarczane następującymi metodami:
- za pośrednictwem Poczty Polskiej,
- Kupujący może odebrać towar osobiście w dni robocze pod adresem wskazanym w § 2 regulaminu w godzinach jej otwarcia.
- W przypadku wybrania odbioru osobistego przez Kupującego, towar będzie gotowy do odbioru we wskazanym terminie realizacji zamówienia, a w przypadku gdy Sprzedawca wskazał termin wysłania towaru – w tym terminie.
- 7 Odstąpienie od umowy
- Kupujący uprzywilejowany ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 9 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
- w którym Kupujący uprzywilejowany objął w posiadanie towar lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego objęła w posiadanie ten towaru;
- w którym Kupujący uprzywilejowany objął w posiadanie ostatnią z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Kupującego uprzywilejowanego, objęła w posiadanie ostatnią z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.
- Skorzystanie przez Kupującego z prawa odstąpienia od umowy następuje poprzez poinformowanie Sprzedawcy o tym fakcie, z wykorzystaniem danych kontaktowych podanych w § 2 Regulaminu. Odstąpienie od umowy następuje poprzez złożenie przez kupującego uprzywilejowanego jednoznacznego oświadczenia woli. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzednim może być przekazane Sprzedawcy – według decyzji Kupującego uprzywilejowanego – pocztą tradycyjną lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Kupujący uprzywilejowany może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy stanowiącego Załącznik nr 1 do Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Kupujący uprzywilejowany wyśle informację dotyczącą skorzystania z przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- 8 Skutki odstąpienia od umowy
- W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu uprzywilejowanemu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego uprzywilejowanego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o skorzystaniu przez Kupującego uprzywilejowanego z prawa do odstąpienia od umowy.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, z jakich korzystał Kupujący uprzywilejowany podczas pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący uprzywilejowany zgodzi się na inne rozwiązanie. Niezależnie jednak od powyższego Kupujący uprzywilejowany nie ponosi żadnych opłat w związku ze zwrotem płatności.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Zwrotu towaru należy dokonywać na adres wskazany w § 2 Regulaminu niezwłocznie, nie później jednak, niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Kupujący uprzywilejowany poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Kupujący uprzywilejowany odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.
- Kupujący uprzywilejowany ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- Kupujący uprzywilejowany odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób niewłaściwy, w szczególności zaś, w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
- Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, Kupujący uprzywilejowany zobowiązany jest ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów w taki sposób, jaki jest właściwy ze względu na charakter towaru. O Sprzedawca informuje Kupującego uprzywilejowanego o szacowanej wysokości tych kosztów w opisie towaru w Sklepie lub podczas składania zamówienia.
- 9 Wyjątki od prawa do odstąpienia od umowy
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w § 7 Regulaminu, nie przysługuje w odniesieniu do umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Kupującego uprzywilejowanego, zgodnie z jego wskazówkami lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- 10 Reklamacja
- W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.
- Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
- przy wadzie istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
- żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,
- żądać usunięcia wady.
- Świadczenie dotyczące złożenia reklamacji powinno zostać złożone z wykorzystaniem danych kontaktowych wskazanych w § 2 Regulaminu.
- Jeśli dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie wadliwego towaru do Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru na adres Sprzedawcy wskazany w § 2 Regulaminu. W przypadku Kupującego uprzywilejowanego dostarczenie towaru, o którym mowa w zdaniu poprzednim następuje na koszt Sprzedawcy.
- Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, są dostępne w opisie produktu w Sklepie.
- Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail wskazany w § 2 Regulaminu.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.
- 11 Pozasądowe rozpatrywanie reklamacji i dochodzenie roszczeń
W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, może on skorzystać z pozasądowej drogi rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń w drodze:
- mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się pod wskazanym niżej adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595,
- pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie takie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod wskazanym niżej adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596,
- bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów,
- internetowej platformy ODR dostępnej pod wskazanym niżej adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks.
- 12 Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
- Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:
- umowa lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c),
- prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy w Sklepie.
- Dane Kupującego podane w związku z zakupami w Sklepie będą przetwarzane do momentu, w którym:
- przestanie obowiązywać umowa zawarta między Kupującym a Sprzedawcą;
- na Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych Kupującego;
- ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę, związanych z umową zawartą przez Sklep;
- zostanie przyjęty sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Sprzedawcy
– w zależności od tego, które ze wskazanych zdarzeń ma zastosowanie w konkretnej sprawie i nastąpiło najpóźniej.
- Kupującemu przysługuje prawo żądania:
1) dostępu do swoich danych osobowych,
2) sprostowania swoich danych osobowych,
3) usunięcia swoich danych osobowych,
4) ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
5) przeniesienia swoich danych osobowych do innego administratora
- Kupującemu przysługuje również prawo wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez administratora).
- W celu realizacji swoich praw, Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą przy wykorzystaniu danych z § 2 Regulaminu.
- W przypadku gdy Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Kupujący może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- 13 Postanowienia końcowe
- Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
- W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Kupującym uprzywilejowanym, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- W sprawach nieuregulowanych w treści Regulaminu znajdują zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego.